Regulamin - regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Portalu, w myśl art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Przetwarzanie - oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 7 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Klient - to osoba fizyczna (w tym Konsument), która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, bądź osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność do czynności prawnych. Klientem może być osoba fizyczna, która ukończyła 13 lat, ale nie ukończyła 18 lat w zakresie, w jakim może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa tj. w drobnych bieżących sprawach życia codziennego.
Zamówienie - w rozumieniu niniejszego dokumentu, to czynność prawna dokonywana przy wykorzystaniu Serwisu Internetowego, podczas której Klient wyraża wolę zakupu zamówionych produktów i usług zgodnie z ich opisem oraz ceną.
Zgoda osoby, której dane dotyczą - oznacza dobrowolny, konkretny, świadomy i jednoznaczny przejaw woli w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, którym osoba, której dane dotyczą, przyzwala na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych.
2. Cele w jakich przetwarzane są dane osobowe w związku z wykorzystywaniem Serwisu Internetowego i Aplikacji Mobilnej oraz podstawy prawne przetwarzania danych.
Obsługa zamówienia złożonego przez formularz zamówienia w Serwisie Internetowym do celu zakupu towarów i usług oraz wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
Do celów obsługi płatności internetowych za zamówione produkty za pośrednictwem Serwisu Internetowego i Aplikacji Mobilnej (art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO).
Do celów marketingu produktów i usług Restauracji Partnerskich oraz Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
W celu prowadzenia portali społecznościowych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Do celów statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.
W celu wywiązania się przez Administratora oraz Przetwarzającego dane osobowe z obowiązków nałożonych przez przepisy prawa, np. Ustawę o rachunkowości, Prawo podatkowe (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
W celu obsługi zapytań i reklamacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Ad. 1. Obsługa zamówienia złożonego przez formularz zamówienia w Serwisie Internetowym do celu zakupu towarów i usług.
Administratorem danych przetwarzanych w niniejszym celu jest Pizzeria Caffita w Rakoniewicach.
W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych należy kontaktować się bezpośrednio z Pizzerią mailowo.
Odbiorcami danych są m.in.: podmioty świadczące Administratorowi usługi wsparcia w zakresie prowadzonej działalności (np. usługi specjalistyczne, związane z realizacją złożonego zamówienia), dostawcy usług prawnych i doradczych oraz wspierający Administratora w celu dochodzenia należnych roszczeń (w szczególności kancelarie prawne, podatkowe, firmy windykacyjne) oraz podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa.
Korzystanie z Serwisu Internetowego (m.in. składanie zamówień, prezentacja oferty) nie wymaga utworzenia konta użytkownika. Klient może skorzystać z możliwości złożenia zamówienia bez wcześniejszego założenia konta w Serwisie Internetowym. Administrator zbiera dane użytkowników w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oferowanych za pośrednictwem Serwisu Internetowego lub Aplikacji Mobilnej, a także informacje o ich aktywności w Serwisie Internetowym.
Administrator przetwarza dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu Internetowego (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii), a także rejestruje aktywność Klientów w Serwisie Internetowym w logach systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach dotyczących systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora). Zebrane w logach informacje przetwarzane są przede wszystkim w celach związanych ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza również te dane w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania nim, a także w celach analitycznych i statystycznych.
Korzystanie z funkcjonalności Serwisu Internetowego wymaga podania danych osobowych. Nie podanie tych danych uniemożliwia korzystanie z Serwisu Internetowego, np. w celu zawarcia i wykonania umowy.
Ich przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest Klient lub Pizzeria lub do podjęcia działań na żądanie tych osób przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit b) RODO). Jeżeli nie podasz nam swoich danych, nie będziemy mogli zrealizować Twojego zamówienia.
Inne informacje podane przez Klienta (które nie są wymagane do złożenia oraz realizacji zamówienia) przetwarzane są na podstawie jego zgody (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit A RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. A RODO). Podanie tych danych jest dobrowolne. Zarówno Administrator jak i Przetwarzający nie biorą odpowiedniości za treść dodatkowo przekazanych danych w drodze zamówienia.
Twoje dane osobowe podane w procesie zamówienia będą przetwarzane przez okres 14 dni od daty zakończenia realizacji zamówienia, a następnie do okresu przedawnienia roszczeń, licząc od dnia realizacji zamówienia. Po tym czasie dane są przetwarzane jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub poddawane anonimizacji.
Ad. 2. Do celów obsługi płatności internetowych za zamówione produkty za pośrednictwem Serwisu Internetowego i Aplikacji Mobilnej.
Administratorem danych przetwarzanych w celu realizacji płatności internetowych jest Pizzeria Caffita w Rakoniewicach
Serwis Internetowy udostępnia Klientom usługę płatności poprzez sieć internet za zamówione towary i usługi w Restauracji.
Skorzystanie z opcji płatności przez sieć internet jest dobrowolne. Niepodanie danych osobowych koniecznych do przeprowadzenia płatności przez sieć internet skutkuje brakiem możliwości wykonania takiej transakcji, ale nie wyklucza możliwości skorzystania z serwisu internetowego. Ich przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest Klient lub do podjęcia działań na żądanie Klienta przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit b) RODO).
Klient może również skorzystać z innych form płatności za zamówione towary i usługi m.in. z płatności gotówką i, w zależności od oferty Pizzerii, również poprzez terminal płatniczy Pizzerii.
Dane osobowe przetwarzane w celu obsługi płatności internetowych mogą być dodatkowo przetwarzane w innych prawnie usprawiedliwionych celach administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Te prawnie usprawiedliwione cele to:
prowadzenie analiz aktywności i preferencji Klientów w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług,
ewentualne ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami.
Twoje dane osobowe podane w procesie zamówienia i realizacji płatności będą przetwarzane przez okres wymagany przepisami prawa, w szczególności prawa podatkowego, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń, licząc od dnia realizacji zamówienia i płatności.
Ad. 3. Do celów marketingu produktów i usług Restauracji Partnerskich oraz partnerów.
Administratorem jest P.W. HOLD Robert Szczygieł, Sportowa 7, 62-067 Rakoniewice, PL, NIP: 7880023384
Klient musi wyrazić oddzielną, wyraźną zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych do celów marketingowych. Zgoda jego jest dobrowolna i nie ma wpływu na realizację zamówienia lub korzystanie z Serwisu Informatycznego.
Administrator przetwarza dane osobowe Klientów Serwisu Informatycznego w celu realizowania działań marketingowych, które mogą polegać na:
a) wyświetlaniu Klientowi treści marketingowych, które są dostosowane do jego preferencji (reklama kontekstowa), w tym w formie bannerów internetowych, tekstów reklamowych lub funkcjonalności typu „Push"; b) wyświetlaniu Klientowi treści marketingowych, które są dostosowane do jego preferencji (reklama behawioralna), w tym w formie bannerów internetowych, tekstów reklamowych lub funkcjonalności typu „Push"; c) kierowaniu e-mailowych powiadomień o interesujących ofertach lub treściach, które w niektórych przypadkach zawierają informacje handlowe (usługa newslettera). d) kierowaniu powiadomień SMS o interesujących ofertach lub treściach, które w niektórych przypadkach zawierają informacje handlowe (usługa newslettera).
W celu realizowania działań marketingowych Administrator oraz Podmiot przetwarzający w niektórych przypadkach wykorzystują profilowanie. Oznacza to, że dzięki automatycznemu przetwarzaniu danych Administrator oraz Podmiot przetwarzający dokonują oceny wybranych czynników dotyczących osób fizycznych, w celu analizy ich zachowania, stworzenia prognozy na przyszłość lub zaproszenia do ponownego skorzystania z produktów i usług.
Ad. a) Reklama kontekstowa
Administrator przetwarza dane osobowe Klientów dla celów marketingowych w związku z kierowaniem do Klientów reklamy kontekstowej (tj. reklamy, która jest dopasowana do preferencji Klienta). Przetwarzanie danych osobowych w tym celu odbywa się w związku z realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegającego na promowaniu własnej marki.
Ad. b) Reklama behawioralna
Administrator lub Procesorzy (podmioty z branży marketingowej) przetwarzają dane osobowe Klientów, w tym dane osobowe gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz innych podobnych technologii dla celów marketingowych, w związku z kierowaniem do Klientów reklamy behawioralnej (tj. reklamy, która jest dopasowana do preferencji Klienta). Przetwarzanie danych osobowych w tym celu obejmuje także profilowanie Klientów.
Ad. c) Newsletter
Osobom, które w tym celu podały swój adres e-mail, Administrator świadczy usługę newslettera. Podanie danych jest wymagane w celu świadczenia usługi newslettera, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości jego wysyłki.
Ad. d) Marketing bezpośredni
Dane osobowe Klienta mogą być również wykorzystywane przez Administratora do kierowania do niego treści marketingowej różnymi kanałami, tj. za pośrednictwem poczty e-mail, drogą MMS/SMS-a. Takie działania są podejmowane przez Administratora wyłącznie w przypadku, gdy Klient wyraził w tym zakresie zgodę. Wyrażoną zgodę Klient może wycofać w dowolnym momencie, co nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonał Administrator przed jej wycofaniem.
Ad. e) Wystawianie Opinii
Dane osobowe Klienta w zakresie imię oraz wystawiona opinia z oceną mogą być również wykorzystywane przez Administratora do publikacji oceny oraz swoich produktów i usług. Takie działania są podejmowane przez Administratora wyłącznie w przypadku, gdy Klient wyraził w tym zakresie zgodę w trakcie publikacji oceny.
Twoje dane osobowe posiadane do celów marketingu produktów i usług Restauracji będą przetwarzane do chwili wycofania zgody.
Ad. 4. Portale społecznościowe
Administratorem danych przetwarzanych w niniejszym celu jest Restauracja oraz Administrator Serwisu Społecznościowego.
Odbiorcami danych są m.in.: podmioty świadczące usługi teleinformatyczne Administratorowi np.: poczta elektroniczna, hosting, administratorzy serwisów społecznościowych itp.
Administrator przetwarza dane osobowe Klientów odwiedzających profile Administratora prowadzone w mediach społecznościowych (Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn, Twitter). Dane te są przetwarzane wyłącznie w związku z prowadzeniem profilu, w tym w celu informowania Klientów o aktywności Administratora oraz promowaniu różnego rodzaju wydarzeń, usług oraz produktów. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora w tym celu jest jego uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), polegający na promowaniu własnej marki oraz utrzymywaniu kontaktu z klientami.
Dodawanie wpisów i innych aktywności w portalach społecznościowych jest dobrowolne, a Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zamieszczone wpisy.
Twoje dane osobowe podane w mediach społecznościowych będą przetwarzane do czasu usunięcia wpisu lub wystąpieniu o takie usunięcie.
Ad. 5. Cele statystyczne
Administratorem danych przetwarzanych w tym celu jest Pizzeria Caffita w Rakoniewicach. W takim przypadku podstawą prawną przetwarzania polegającego na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług jest zgoda wyrażona przez Ciebie, za pośrednictwem banera cookies. Twoje dane osobowe posiadane do celów statystycznych będą przetwarzane do chwili wycofania zgody lub istnienia prawnie uzasadnionego interesu Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres 5 lat.
Ad. 6. W celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora, polegający na ochronie jego praw.
Podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na ochronie jego praw. Twoje dane osobowe posiadane do celów ochrony praw Administrator przetwarzane będą do czasu wygaśnięcia terminu związanego z danym roszczeniem wynikającym z przepisów prawa.
Ad. 7. W celu wywiązania się przez Administratora oraz Przetwarzającego dane osobowe wynikające z obowiązków nałożonych przez przepisy prawa, np. Ustawę o rachunkowości, Prawo podatkowe.
Twoje dane osobowe posiadane do celów wywiązania się przez Administratora oraz Przetwarzającego dane osobowe wynikające z obowiązków nałożonych przez przepisy prawa przetwarzane będą przez okres, w jakim przepisy prawa nakazują przechowywanie dokumentacji i wypełnianie względem Ciebie obowiązków z nich wynikających.
Ad. 8. W celu obsługi zapytań i reklamacji.
Podstawą prawną przetwarzania ww. danych jest nasz prawnie uzasadniony interes polegający na możliwości ustalania i dochodzenia przez nas roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami. Twoje dane osobowe posiadane w celu obsługi zapytań i reklamacji przetwarzane będą przez okres prawem wskazany.
3. Pliki cookies oraz podobna technologia
Odbiorcami danych są m.in.: podmioty świadczące usługi teleinformatyczne Administratorowi np.: poczta elektroniczna, hosting itp.
Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, instalowane na urządzeniu Klienta, przeglądającego Serwis Informatyczny. Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej – np. poprzez zapamiętywanie odwiedzin Klienta w Serwisie Informatycznym i dokonywanych przez niego czynności.
Administrator informuje, że pliki cookies są nieszkodliwe dla komputera lub innego urządzenia Klienta oraz jego danych. Administrator informuje także, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej lub Aplikacji Mobilnej, która nie pozwala na zapisywanie plików cookies na komputerze lub innym urządzeniu Klienta.
Zanim jednak Klient zdecyduje się zmienić domyślne ustawienia przeglądarki powinien pamiętać, że wiele cookies podnosi wygodę korzystania z Serwisu Internetowego. Wyłączenie cookies może mieć wpływ na wygląd i funkcjonowanie Serwisu Internetowego.
Administrator informuje, że możliwe jest również skasowanie plików cookies po zakończeniu danej sesji podczas korzystania z Serwisu Internetowego.
Informacje, które są zawierane w logach systemowych w związku z ogólnymi zasadami realizacji połączeń w Internecie wykorzystywane są przez firmę hostingową obsługującą Serwis Informatyczny jedynie w celach technicznych oraz statystycznych.
3.1. Cookies „serwisowe" i podobne technologie
Administrator wykorzystuje tzw. cookie serwisowe oraz podobne technologie (local storage) przede wszystkim w celu dostarczania Klientowi usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy jakości tych usług. W związku z tym Administrator oraz inne podmioty świadczące na jego rzecz usługi analityczne oraz statystyczne korzystają z plików cookies, przechowując informacje lub uzyskując dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Klienta (komputer, telefon, tablet itp.).
Pliki cookies wykorzystywane w tym celu obejmują:
pliki cookies z danymi wprowadzanymi przez Klienta (identyfikator sesji) na czas trwania sesji (ang. user input cookies) - administratorem danych jest Pizzeria Caffita w Rakoniewicach;
uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania na czas trwania sesji (ang. authentication cookies) - administratorem danych jest Pizzeria Caffita w Rakoniewicach;
pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania (ang. user centric security cookies) - administratorem danych jest Pizzeria Caffita w Rakoniewicach;
sesyjne pliki cookies odtwarzaczy multimedialnych (np. pliki cookies odtwarzacza flash), na czas trwania sesji (ang. multimedia player session cookies) - administratorem danych jest Pizzeria Caffita w Rakoniewicach;
trwałe pliki cookies służące do personalizacji interfejsu Klienta, na czas trwania sesji lub nieco dłużej (ang. user interface customization cookies) - administratorem danych jest Pizzeria Caffita w Rakoniewicach ;
pliki cookies służące do monitorowania ruchu na stronie internetowej tj. analityki danych - administratorem danych jest Pizzeria Caffita w Rakoniewicach.
3.2. Technologia Push
Administrator wykorzystuje tzw. technologię Push, która daje możliwość wysyłania powiadomień Klientowi, m.in. w związku z kierowaniem do Klienta reklamy. W tym celu Administrator przechowuje informacje lub uzyskuje dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Klienta (komputer, telefon, tablet itp.).
Wykorzystanie plików cookie w celu zbierania za ich pośrednictwem danych, w tym uzyskania dostępu do danych zapisanych na urządzeniu Klienta wymaga uzyskania od niego zgody. W Serwisie informatycznym zgoda taka odbierana jest za pomocą bannera cookies. Zgoda ta może być wycofana w każdym momencie. Zgoda ta nie jest wymagana w przypadku cookies niezbędnych, czyli takich, których stosowanie niezbędne jest do prawidłowego świadczenia usług telekomunikacyjnych (m.in. transmisja danych w celu wyświetlania treści).
Oprócz wyrażenia zgody na instalację plików cookies za pośrednictwem bannera cookie, Klient powinien zachować odpowiednie ustawienia przeglądarki, które pozwalają przechowywać na urządzeniu końcowym Klienta plików cookie pochodzących z Serwisu.
Po wyświetleniu bannera Klient może wycofać zgodę poprzez kliknięcie przycisku „zarządzaj cookie”. Następnie powinien przesunąć suwak przy wybranej kategorii plików cookie i wcisnąć przycisk „Zapisz”. Wycofanie zgody na wykorzystywanie plików cookie możliwe jest także za pośrednictwem ustawień przeglądarki.
Z uwagi na łatwo psujący się charakter oferowanych przez poszczególne Lokale produktów i przygotowania ich pod indywidualne zamówienie, Użytkownik nie jest uprawniony do odstąpienia od Umowy po rozpoczęciu jej faktycznej realizacji (art. 38 pkt 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827)). Odstąpienie od zawartej Umowy przed rozpoczęciem jej faktycznej realizacji jest możliwe bez podania jakiejkolwiek przyczyny w drodze jednoznacznego oświadczenia przez kontakt telefoniczny z Lokalem.
Organizator wskazuje Użytkownikowi, że Lokal jest uprawniony do odstąpienia od Umowy, w przypadku:
a) zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej realizację Umowy,
b) dezaktualizacji zamieszczonej w Serwisie pizzeriacaffita.pl Oferty w sytuacji, gdy Użytkownik nie zgodził się na alternatywę dotyczącą Zamówienia złożoną przez Lokal,
c) przekazania przez Użytkownika nieprawidłowego lub nieosiągalnego numer telefonu lub adresu dostawy.
W przypadku odstąpienia od Umowy przez którąkolwiek ze stron traktuje się ją jako niezawartą. Organizator dokona zwrotu płatności uiszczonej przez Użytkownika przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Użytkownik.
W przypadku złożenia przez Użytkownika fałszywego Zamówienia lub niewykonania przez niego Umowy
(w szczególności przez jej nieopłacenie lub nieobecność w miejscu dostawy lub w punkcie odbioru w celu odebrania zamówionych produktów),
Organizator jest uprawniony do odmowy przyjęcia jakichkolwiek przyszłych Zamówień od takiego Użytkownika.
Reklamacje Użytkowników dotyczące Oferty, Zamówienia lub realizacji Umowy winny być składane bezpośrednio do Lokali z wykorzystaniem danych kontaktowych danego Lokalu wskazanych w Serwisie pizzeriacaffita.pl W przypadku reklamacji Użytkownika dotyczącej Usług, reklamacja winna być przekazana Działowi Obsługi Klienta Organizatora za pośrednictwem:
a) poczty elektronicznej na adres e-mail: pizzeriacaffita@op.pl lub
b) poczty tradycyjnej na adres: Sportowa 7, 62-067 Rakoniewice
Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko osoby składającej reklamację, wskazanie przyczyny reklamacji oraz treść żądania.
Po otrzymaniu przez Organizatora reklamacji, o której mowa w art. 7.2 niniejszego Regulaminu zostanie ona niezwłocznie rozpatrzona, jednak nie później niż w terminie dwóch tygodni od dnia jej otrzymania. Organizator potwierdzi otrzymanie reklamacji złożonej przez Użytkownika na podany przez niego podczas zgłoszenia adres mailowy.
O sposobie rozpatrzenia reklamacji Organizator powiadomi osobę składającą reklamację listem wysłanym na adres podany w reklamacji albo pocztą elektroniczną - w zależności od sposobu złożenia reklamacji - w terminie 7 dni od dnia rozpatrzenia reklamacji.